Michèle Champagne, M.Des,
Montréal, Québec,


La communication et
l’édition pour l’art, la littérature
et l’architecture.




Happy Day, 2021



In Rotterdam, 2021



Adrienguillet.com
Portfolio pour Adrien Guillet, 2021

Montréal, QC

En cours
Documentaire participatif
à l’École de design, UQAM, 2017

Montréal, QC



Centre for Digital Rights
Écrits, identité and site, 2019 à 2021
Code par Nicolas Roy à Folklore

Toronto, ON



Centre for Digital Rights
Aperçu mobile




Centre for Digital Rights
Pub imprimée dans
The Globe and Mail, Financial Post, 2019



Terra Nullius no. 1, 2019



New City Myths,”
Essai pour la revue Volume, 2012

Amsterdam, NL

Photo par Philip Cheung



Plana Pastoralem, 2019



Turrim, 2019


La somme des pas perdus
Recueil de textes par Daniel Canty, 2020

Montréal, QC



Without a View, 2020



La Partecipazione Alle Idee
Exposition collective, 2010

Bologna, IT



Hazlitt
revue numérique pour
Penguin Random House, 2014

Toronto, CA



Hazlitt
Aperçu mobile


More in Common, 2020





Verenigde Sandbergen no. 64
Revue pour Sandberg Instituut, 2010
avec Lauren Grusenmeyer

Amsterdam, NL



Hz pour Hazlitt
Application de retouche d’image, 2014
Code par Cedric Flazinski 

Toronto, CA



Daar Zijn Wij Van
Catalogue de 300 pages pour VPRO, 2010
avec Brigiet van der Berg

Hilversum, NL






Daar Zijn Wij Van
Double pages intérieures



Portrait de Shin Yoshikawa
Direction pour la revue Apex, 2015
Photo par Ryan Young

Los Angeles, US

Cartes postales pour, 2010
Exposition à de Brakke Grond




Prix Beste Jaarverslag, 2010
Décernée par Grafische Cultuurstichting
Exposition à Pakhuis de Zwijger




Portrait de Chef
Direction pour Walker Art Center, 2017
Photo par Norman Wong

Minneapolis, US



On The Road to Jazz Fest”
Direction pour la revue Apex, 2015
Photo par Norman Wong
New Orleans, US



Résidence de recherche
Artexte, 2018

Série d’affiches, 24 x 36 po
Montréal, QC


Résidence de recherche
Artexte, 2018

Montréal, QC



Something Like Desire, 2018



En cours
Documentaire participatif
à l’École de design, UQAM, 2017

Montréal, QC


On The Road to Jazz Fest”
Direction pour la revue Apex, 2015
Photo par Norman Wong

New Orleans, US




Écrits, Sur,

La pensée positive obligatoire
– et ses ombres
L’industrie du bonheur
La reconnaissance d’émotions
La cité «intélligente»
Le scandale Sidewalk Labs



Les sentiments du colophon, 2021, Un colophon pour le site portfolio de l’artiste Adrien Guillet, sur la production du bonheur dans l’art et le commerce moderne.

Adrienguillet.com, Adrien Guillet
Montréal, QC
A Solo Space For All to See, 2020, Essay on “the happiness industry” in the home under pandemic peril and Google urbanism.

The Big Picture, New Cities Foundation
Montréal, QC


These Are Still The Times, 2020, Interview with Pratt Institute professor Chris Lee, about ongoing economic crises and their effects on graphic art and education.

Design Dedication
, Sandberg Instituut and Valiz
Amsterdam, NL
Where The Image Flows: How Sidewalk Labs’ Public Relations Came To Dominate Journalism, 2019, Visual essay on how Google’s sister company pitched a “smart” city image for Toronto.

Failed Architecture, FA Foundation
Amsterdam, NL


Greg Durrell: Design Canada, 2019, Film review of Design Canada as a specimen of Canada’s dominant colonial fiction—repackaged with happy house tunes, modern design and architecture.

C Magazine, C The Visual Arts Foundation
Toronto, CA
A conversation with Michèle Champagne,” 2018, Written interview on the vocabulary of the happiness industry and the critical alternatives offered by art and architecture.

Articles
, Artexte
Montréal, QC


Apprendre de LUST : mirroirs et folie numérique, 2018, Une remémoire épistolaire avec Greg J. Smith sur la dissolution du studio néerlandais LUST.

Back Office
no. 2, Édition B42
Paris, FR
On Criticism As A Fun Mechanism, 2013, Essay on how design and architecture criticism could be more fun and conversational—whether positive or negative.

Volume magazine, Archis Foundation
Amsterdam, NL


New City Myths, 2012, Essay on the visual culture of private towns as a key tool in the power brokering of architecture, real estate, and geopolitics.

Volume magazine, Archis Foundation
Amsterdam, NL